Çöpçüler Kralı filmi kadının toplumdaki statüsünü ve ülkenin o dönemdeki ekonomik yapısı hakkında fikirler sunmakta.
Kemal Sunal, Ayşen Gruda ve Şener Şen’in başrollerini paylaştığı, Zeki Ökten’in yönetmenliğini yaptığı Çöpçüler Kralı filmi alt-üst ilişkisini, kadının toplumdaki statüsünü ve ülkenin o dönemdeki ekonomik yapısı hakkında fikirler sunmakta.
Toplumun “en alt tabakası” olan işçi sınıfına mensup olan “Çöpçü Apti” kendisine göre daha yetkili olan Zabıta Şakir’in emirlerine maruz kalmaktadır. Mahallenin temizliğinden sorumlu olmasına rağmen “amiri” tarafından her işle görevlendirilerek bir nevi sömürülmektedir.
Film alt-üst dengelerini çok iyi sergilemiştir. Zabıta Şakir’in Apti’yi bir köle kullanması ona karşı bir üstünlük hissi yaratır. Şakir’e göre Apti bir işçidir ve haddini bilmelidir.
Filmde çocuk çalışanlar vardır. Her sabah gazete dağıtan çocuk, Apti’ye haberleri söyler ve ülkenin siyasi durumu hakkında fikirler verir. Çocuk ile Apti tüp sırası, ekmek sırası, şeker sırasına girerler ve bir ek gelir elde etmeye çalışırlar.
Kendisi gibi işçi olan “Temizlikçi Hacer’e” aşık olan Apti; çevresinden gelen Zabıta Şakir, Hacer’e “göz koydu” laflarına aldırmadan, “koskoca amir temizlikçi kadını ne yapsın” düşüncesi ile sınıfsal farklılığı gözler önüne sermiştir. Apti ile Hacer’in evlenme kararını öğrenen Zabıta Şakir, Apti’nin üstüne daha fazla gitmeye başlamıştır. Apti’den mahalledeki başıboş kedileri toplaması gibi absürt bir emir vermiştir. İşini kaybetme korkusu yaşayan Apti, emre uymuş ve kedi kovalamaya başlamıştır. Apti’ye göre memurluk herkese nasip olmayan güvenli bir meslektir. Net gelirine, emekliliğine sırtını dayar.
Hacer’in ailesinin, Hacer’i ekonomik durumu iyi olan bir kişiyle evlendirme niyetleri vardır. Hacer aileye göre evde kalmıştır. Hacer de böyle düşünmektedir. Hacer, Zabıta Şakir’den umudu kesince Apti ile evlenmeye karar vermiştir. Ailesi direkt ekonomik durumu hakkında sorgulamada bulunmuştur. Hacer’in isteği kendinden daha “üst” biriyle evlenmek ve evinin hanımı olmaktır. Zabıta Şakir’in annesi ise “koskoca zabıta” oğlunun bir “hizmetçi parçasıyla” evlenmesine müsadesi yoktur. Burada yeniden sınıf farklılığı göze çarpmaktadır.